Arı Kovanı Nasıl Yapılır?

Hobi için arıcılık yapmak isteyenlere el yapımı arı kovanı nasıl yapılır onu öğreteceğim. Bunun için nelerin lazım olduğunu ve ne tür şeyler yapılması gerektiğini anlatacağım...

Dilerseniz anlatmaya başlayabilirim. Fakat baştan söylemeliyim ki böyle bir kovan yapmak dışarıdan göründüğü kadar kolay değil. Şaka şaka...

Önce kovan için lazım olan parçaları bularak işe başlayalım. Ben bunun için babamın atölyesindeki kütükleri ödünç aldım. Eğer sizin babanızın böyle bir atölyesi yoksa bu tip kütükleri çevreden bulabilirsiniz.



Sonra bu kütükleri kare şeklinde kesiyoruz ve ardından matkap ya da başka bir alet kullanarak kütük üzerinde delikler açıyoruz. Ben bunu biraz baştan savma yaptım, siz delikleri açarken dikkat edin!

Çünkü bu deliklere arılar girecek...



Bu işlemin ardından kovan için çatı yapmamız gerekiyor. Bu hem kovanı hem de arıları yağmur ve doludan korumak için gerekli bir önlem. Ben bunun için üçgen çatı tercih ettim. En ideali bence bu...



Tüm bu adımlardan sonra kovanımız artık hazır. Sadece son bir adım kaldı o da kovanı monte edecek güzel bir yer bulmak... Bunun için ağaç gövdeleri en ideal yer. Arılar hem ağacı çok sever...



Eğer daha sonra kovanı büyütmek istersenizde aynı yöntem ile kovana bazı eklemeler yapabilirsiniz. Mesela ben en az üç kütük daha ekledim. Kovan bi hayli büyüdü, ama bunu arılar için yaptım.



Bakın işte hazırladığım kovanın son hali bu. Arılar çok sevdi, ancak beni pek sevdiklerini sanmıyorum. Hergün sokmasalar olmayacak sanki...